Elkarrizketa motak

Elkarrizketak egiteko hainbat modu daude, helburuaren araberakoak. Ahotsak.eus proiekturako bideoz egindako hainbat elkarrizketaren adibideak batu ditugu bideo honetan.

Mailak: DBH

Proiektuak: EIMA 2.0. Herritarren ahotsak: transmisioa ikasgelan

Ikasgaiak: Euskara eta Literatura

Gaiak: Ahozko testu-generoak

1 puntu 5 izarreko maximotik
Iritzi 1 guztira

Ikasleengan bultzatu asmo diren jarrerak:

  • Gure arbasoen bizimodua ezagutzeko interesa
  • Elkarrizketarako eta bizikidetzarako jarrera
  • Gizabanako oro errespetuz tratatzeko asmoa
  • Beren bizipenak kontatzeko eta besteenak entzuteko interesa
  • Herri-hizkerak ezagutu, erabili eta balioesteko gogoa

 

Bideoa ikusi aurretik:

Gaiaren aurkezpena egingo dugu: elkarrizketa motak izango ditugu hizpide. Aurre-ezagutzak aktibatuko ditugu. 

-Elkarrekin hitz egiteari, elkarrekin komunikatzeko modu nagusiari, elkarrizketa esaten diogu. Baina elkarrizketa hitzak adiera gehiago ere baditu. Zeintzuk bururatzen zaizkizue?

-Ahozko testu-generoetan, non kokatuko zenukete elkarrizketa?

-Kazetaritzan, zer helbururekin egiten dira elkarrizketak? Zer jasotzeko (bizipen pertsonalak, iritzia, informazioa)?

Elkarrizketa hitzak 3 adiera ditu: 1. Solasaldia, pertsonen arteko hizketaldi informala. 2. Kazetari/ikertzaile batek pertsona bati/batzuei egindako galdeketa eta erantzun sorta. 3. Negoziazioaren bitartez gatazkak gainditzeko modua.

Ahozko testu-generoak, Jean-Michel Adam-en arabera (1987): narrazioa, deskribapena, argudioa, azalpena eta instrukzioa. Elkarrizketa narrazio mota bat izango litzateke. Hori bai, kontuan izan behar da ahozko jarduna genero-nahasketa dela (narrazioa, argudioak, deskribapenak, azalpenak… nahastu egiten dira).

 

Bideoa ikusi bitartean:

1-Bideoa ikusi aurretik zituzten aurre-ezagutzak eta bideoa ikusi bitartekoak konparatu, ea aurrez hitz egindakoarekin bat datozen.

2-Ikasleek euren arreta erakartzen duten pasarteak gogoan har ditzatela.

3-Ulertu ez dituzten hitzak, esaerak edo erreferentziak apuntatu. Adibidez: sesioa (borroka), hankazpin izan (zapalduta, menderatuta izan), komerik (gorabeherak), majiña bat (makina bat, ugari)… Jardun librean, Litzartzako lau emakumeek nokako formak darabiltzate: hitzenan (zinen), aizan (entzun ezazu), gaittun/gatxin (gara), diñat (dut), niken (nuke), zienat (diet), bahunan (bazen)…

Bideoa behar adina aldiz ikusiko dute, informazio guztia barneratzeko. Bideoa bigarren aldiz ikustean, izenondo edo adjektiboak apuntatuko dituzte.

 

Bideoa ikusi ondoren:

1-Ulertu dutela ziurtatu. Zalantzak argitu.

2-Bideoari buruzko hausnarketak eta iritziak partekatu.

-Zer pasarte gustatu zaizue gehien? Zerk piztu du zuen interesa? Zergatik (gaia, kontatzeko modua, elkarrizketatua nor den…)?

-Helburuaren arabera (bizipenak-biografia, iritzia edo informazioa jasotzea), lortzen diren erantzunak/emaitzak diferenteak al dira?

-Datu biografikoak jasotzeko bi adibide datoz bideoan: 1. Galdera-erantzun laburrak eta 2. Bere burua aurkezteko eskatzea. Zein gustatzen zaizue gehiago? Zer alde daude (batean elkarrizketatzailearen ahotsa kendu egin daiteke, bestean ez…)?

-Jardun gidatua eta librea (kazetariaren esku-hartze txikiagoarekin): emaitzari begira, zer diferentzia ikusten dituzue (erregistro aldetik, adibidez)?

-Elkarrizketatuak asko direnean, mahaingurua ere deitzen zaio. Kopuruak nola eragiten du elkarrizketan (bat, bi, lau pertsona izan)? Giroa aldatu egiten al da?

-Zer elkarrizketa mota egingo zenukete gustura? Nor elkarrizketatuko zenukete?

 

3. Bideoan agertu diren gaiei buruz hitz egin dezakegu (ikasleei interesgarriena iruditzen zaiena): kultura aldaketekin lotutako anekdotak, garapen pertsonala hezkuntzan, euskarazko antzerkiaren historia, emakumearen egoera lehen, kanta tradizionalak, bideoan agertzen diren euskalkiak/erregistroak… Adibidez: Lizartzako emakumeek diotena aztertu dezakegu eta iritzia trukatu.

Horrez gainera, elkarrizketen adibide gehiago ikustea aberasgarria gerta daiteke. Ahotsak.eus webgunean elkarrizketa interesgarri gehiago bilatu ditzakete (ikus Gazte Gara Gazte proiektukoak ere). Talde txikietan jarrita, gustukoak aukeratu eta ondoren partekatu.

 

4-Azken ekoizpena: Hainbat ekoizpen gara daitezke. Lau adibide eskaintzen dira hemen. Ikasleek aukera dezakete, eta baita ordezko beste ekoizpenen bat proposatu ere.

 

  • Zu zeu elkarrizketatzaile”. Kazetari lanetan jardungo dute ikasleek. Elkarrizketa bat egitea izango da helburua. 2-3 laguneko taldetxoetan egin daiteke.

-Nor/nortzuk elkarrizketatu? Pertsona bakarra ala gehiago (mahaingurua)? Adibidez, surfa gustatzen zaionak surflari bat elkarrizketa dezake. Gai zehatz bat interesatzen zaionak gai horri buruzko bi ikuspegi diferente batu ditzake, 2-3 pertsona elkartuta.

-Zer jaso: biografia-bizipenak, iritzia edo informazioa? Posible da denetatik jasotzea ere. Elkarrizketaren helburua(k) argi izanda, emaitza hobeak lortzen dira.

Nor/nortzuk elkarrizketatu erabakitakoan, hurrengo pausoa hitzordua lotzea izango da. Baiezkoa lortzean, galdetegia prestatu: galderen zerrenda. Inprobisazioari tarte bat uztea ere garrantzitsua da: elkarrizketan bertan galdera berriak sor daitezke, elkarrizketatuak kontatzen duenaren arabera.

Elkarrizketa bideoan grabatzea proposatzen dugu (ikus jarraibide orokorrak). Ondoren, hainbat lanketa egin daitezke grabazio horrekin:

1-Bideo-erreportaje labur bat prestatu grabatutako irudiekin (horretarako, editatzeko programaren bat erabiltzen erakutsi eta adibideak eman). Sarean zabaldu.

2-Elkarrizketa idatziz jarri, egunkari digital edo blog baterako (titulua, azpititulua, sarrera, galde-erantzunak, argazkia, azgazki-oina… Bi aukera: elkarrizketa (galdera-erantzunak sartuta) eta erreportajea (elkarrizketan jasotako esaldiak zeharka sartzen dira). Adibiderako, ikus Jakintza ikastolako ikasleek egiten dutena: Ruper Ordorikari egindako elkarrizketa.

Ondo legoke grabazioak Ahotsak.eus-era bideratzea, ahozko ondarearen artxibora (adibiderako, ikus Donostiako San Ignazio ikastetxeko ikasleen proiektua).

Proposamen hau 2. mailarako da aproposagoa. 1. mailan, elkarrizketak beraien artean egin ditzakete ikasleek, datu biografikoak eta bizipenak jasotzeko. Bi eratara egin daiteke: galdera-erantzun laburrak eta bere burua aurkezteko eskatzea. Ondoren horrekin lanketa egin daiteke (adibidez, ikus-entzunezko labur bat).

Egindako lana gelakideei aurkeztea eta azalpenak ematea izango litzateke azken pausua.

 

  • “Sormena lagun”. Literaturara joko dugu. Elkarrizketetan oinarrituta, mikroipuinak sortuko ditugu. Ez daukate pertsonen arteko elkarrizketak izan beharrik; objektuak, animaliak eta naturako elementuak ere izan daitezke. Ereduak emango dizkiegu eta irudimena erabiltzera bultzatuko ditugu ikasleak. 2. mailarako aproposagoa.

Sortutakoa mikroipuinen irakurketa ozena egin dezakete. Horretarako, Pako Eizagirreren azalpenak kontuan izan ditzakegu, aditua baita lan horretan (Aittu.eus webgunearen sortzailea da): Testua ezagutu eta barneratu (00:30-01:40) Ikasle bakoitzak bere mikropuinerako tonoa eta erritmoa erabakiko du, probak eginez: zer tonotan irakurri (umorezkoa, serioa, lasaia…), pertsonaien ahotsak nolakoak izango diren, non egin geldialdiak, zer hitz nabarmendu…

Testua barneratuta dutenean (markatu egin dezakete, nahi badute), ozen irakurriko dute ikaskideen aurrean. Ahotsak grabatu (bideoan ere graba daiteke. Adibiderako ikus: Txirri, Mirri eta Txiribiton oporretan).

 

  • “Sormena lagun”. Beste aukera bat antzerki-testua idaztea izan daiteke; izan ere, elkarrizketek antzerkian pisu handia izaten dute. Ikasleek esketx laburrak (5 minutu bitartekoak) sor ditzakete taldeka (2-3 lagun). Adibiderako, ikus antzerki-testu batzuk.

Jarraibide posible batzuk:

  1. Gai bat aukeratu (adibidez: egoera deserosoak/barregarriak)
  2. Egoera bat pentsatu (adibidez: amonak rock talde bat sortu nahi du)
  3. Pertsonaiak zehaztu (adina, izaera, jarrera eta janzkera)
  4. Gidoia idatzi (lekuak, elkarrizketak eta ekintzak)
  5. Gidoia ikasi eta entsegatu (erabiliko diren objektuak eta atrezzoa aukeratu, eta mugimenduak/keinuak zehazten joan)
  6. Ikaskideen aurrean antzeztu

Antzerki-esketxak bideoz grabatzea proposatzen dugu, gero ikusi eta aztertu ahal izateko. Aukera bat: zer eta nola hobetu erabaki (ikasleek beraiek), praktikan jarri eta antzezlana berriro egitea; bigarrena ere grabatu egingo dugu, biak konparatu ahal izateko eta hobekuntzez jabetzeko. Hona hemen egindako lana ebaluatzeko kontuan izan ditzaketen irizpide batzuk:

 

BAI / EZ

ZER HOBETU

Istorioa/esketxa ondo ulertu da (gidoia)?

 

 

Ondo entzun da? Pertsonaiek ondo, argi, ahoskatu dute?

 

 

Pertsonaien karakterizazioa (keinuak, jantziak, mugimenduak) egokia izan da?

 

 

Elkarrizketek naturalak eman dute?

 

 

Gustatu zait?

 

 

 

  • Ika-mika”. Eztabaidetan elkarrizketa da oinarria. Gai bat aukeratu (adibidez, bideoan agertu den “Emakumearen egoera atzo eta gaur” horretatik tiraka: “Badago berdintasunik gaur egun?”), eta horri buruz hitz egingo dute, talde txikietan jarrita. Nork bere iritziak defendatzeko argudioak eta azalpenak emateaz gainera, gainerakoen iritziak ulertu eta errespetatzea eta malgutasuna erakustea izango da helburua.

Hasi aurretik, eztabaidatzeko garaian kontuan hartu beharreko irizpideak aletu ditzakegu (adibidez, baliabideak).

Ondo legoke eztabaidak bideoan grabatzea, gero guztiek batera ikusi eta baloratu ahal izateko (eduki aldetik ez ezik, baita ahozko komunikazioaren ikuspegitik ere): ikasleek beraiek erabaki dezatela zer eta nola hobetu dezaketen. Aurre-testu bezala balio dezakete, hurrengo eztabaida egiten dutenean, biak konparatu ahal izateko.

 

5- Ekoizpena partekatzea. Ekoizpena dena delakoa izanda ere, ikasleek beti ahozko aurkezpena/azalpena/kontaketa egitea proposatzen dugu, ahozkotasuna lantzeko, eta, ahal dela, bideokamerarekin grabatzea, ahozko jardunen bilakaera ikusi eta aztertu ahal izateko.

 

Ebaluazio-irizpideak: 

Ikasleen autoebaluazioa. Ikasleek autoebaluazioa egiteko, egin ditzakegun galderak:

Edukiari buruz

-Ea gaiak bere interesa piztu duen.

-Ea gaiari buruz ikasi izanaren sentsazioa duen: gutxi-zerbait-dezente-asko.

Ikaste-prozesuari buruz

-Ea bideoa eta adinekoen testigantzak baliagarriak gertatu zaizkion.

-Ea ikaste-prozesua gustukoa eta eraginkorra izan den berarentzat.

-Ea informazioa bilatzeko arazorik izan duen edo erraza gertatu zaion.

-Ea guztira informazio berri asko jaso duen eta hausnartzeko balio izan dion.

Bere komunikazio-gaitasunei buruz

-Ea iritzia lasaitasunez emateko aukera duen ala zailtasunak izan dituen.

-Ea ahozko ekoizpenean lasai sentitu den eta nahi zuena azaltzeko gai izan den.

-Ea pozik dagoen ekoitzitako lanarekin.

Talde-lanari buruz

-Ea talde-lanean eroso sentitu den eta aberasgarria gertatu zaion.

-Ea ondo baloratzen duen talde-dinamika ala arazoren bat izan duen.



Irakasleak aintzat har ditzakeen ebaluazio-irizpideak:

-Ea aktiboki hartzen duen parte dramatizatze-, birsortze-, memorizatze- eta errezitatze-lanetan, eta, erritmoa, ahoskera, azentua eta intonazioa zaintzeaz gainera, antzezpen-estrategia errazak erabiltzen dituen.

-Ea literatura-ereduak sormenez erabiltzen dituen.

-Ea ipuinak, pasadizoak... etorri handiz eta bizi irakurtzen eta narratzen dituen.

-Ahozko aurkezpen errazetarako, ea informazio garrantzitsua bilatzen eta hautatzen duen, hainbat iturri erabiliz: analogikoak, ikus-entzunezkoak eta digitalak

-Ea informazioa forma logikoz antolatzen duen, hartzailearentzat ulergarria izan dadin

-Ea erabiltzen dituen bere diskurtsoan tonuarekin, keinuekin edota gorputzaren jarrerarekin lotutako alderdiak

-Ea behar besteko autonomia ageri duen zeregina planifikatzean eta egitean

-Ea erabiltzen dituen ikus-entzunezko baliabideak eta informazio- eta komunikazio-teknologiak, laguntza moduan, ahozko aurkezpenak egitean

-Ea modu naturalean esku hartzen duen, eta bere ikuspegia azaltzen duen

-Ea bere iritzia arrazoituz azaltzen duen

-Ea dauden ikuspuntuak alderatzen dituen eta berea berrikusten duen

-Ea zentzuzko ondorioak ateratzen dituen

-Ea erantzuten dien norberaren esku-hartzeari buruzko galderei

-Ea galdera eta azalpen egokiak ematen dituen gainerakoek esku hartzen dutenean

-Ea errespetatzen dituen gainerakoen esku-hartzeak eta txandak errespetatzen dituen

-Ea parte hartzen duen taldean egiten diren elkarrizketetan

-Ea gainerakoekin lankidetzan aritzen den, eta, talde-lanak egitean edo arazoak konpontzean, dagozkion erantzukizunak betetzen dituen

-Ea edonolako bazterketa adierazten duten estereotipoak ez dituen erabiltzen

-Ea euskararen erabilerari lehentasuna ematen dion hainbat komunikazio-eremutan

-Ea erabiltzen duen bere euskalkia, hala eskatzen duten komunikazio-egoeretan

-Ea landutako hizkuntza-baliabideak behar bezala erabiltzen dituen

-Ea formulazio egokia aukeratzen duen erregistro formalean eta lagunarteko erregistroan jarduteko; hau da, egoeraren eta bertan parte hartzen duen pertsonaren edo pertsonen arabera egokia dena

-Ea identifikatzen eta zuzentzen dituen hizkuntzaren hainbat alorretan egindako oinarrizko akatsak

-Ea akatsak ikaskuntza-prozesuaren partetzat ulertzen dituen eta horiek gainditzeko jarrera positiboa duen

Jordi Estivill (Bilbo, 1985):

-(Zure izen eta abizenak?)

-Jordi Estivill i Castany.

-(Noiz jaioa?)

-1985ean.

-(Eta non jaio zinen?)

-Bartzelonan, Herrialde Katalanetan, Bartzelonan bertan.

-(Bartzelona kapitalean).

-Bai.

-(Eta orain bertan non bizi zara?)

-Bilbon.

-(Bilboko ze auzotan edo...?)

-Alde Zaharrean, orain Alde Zaharrean, bai.

-(Ze hizkuntza hitz egiten dituzu?)

-Ba bueno, katalana da nire ama hizkuntza eta gero ba bueno, guztiok bezala, gaztelania, euskera eta bueno, ingelesa apur bat baina ez ongi.

Julen Telleria (Tolosa, 1990):

-(Julen, kontatu pixka bat: izen-abizenak, noiz jaiotakoa zean...)

-Ni naiz Julen Telleria Lopetegi, 25 urte dauzket, 1990eko irailen 28n jaio nintzen. Tolosarra, Iruran jaiotakoa naiz berez, bai. Gurasok ezkondu ta belaxe harea jun zien etxe batea, Iruran, eta ni urtebete eskasekin edo ia Tolosa ekarri ninduen. Berez Iruran jaiotakoa baino tolosarra, hortan dudaik ez dakeu.

Aitor Fernandez de Ortega (Gasteiz, 1973):

-Anekdota bat hizkuntzak direla ta, ez? Pues, asko izan ziren, ez? Baina adibidez komunikatzeko... Ingalaterran egon nintzeneko anekdota bat, ez? Han, klaro... Ni joan nintzen, Ingalaterrara joan nintzenean, teorian ingeles filologia neukan eginda eta filologoa omen nintzen. Eta astebete eman ostean, lankide batek... Bizi ginen Ingalaterrako iparraldeko herri txiki batean, bai? Oso herri turistiko batean. Ta gonbidatu nindun bertako betiko, egiazko taberna batera. Orduan, klaro, nik egin nuen Euskal Herrian egiten dugun bezala, ez? Izan zen, tabernara heldu, taberna txiki horretara, atea zabaldu, sartu barraraino, eta barran nengoela pues eskatu bi garagardo, ez? Eta bi garagardo, pues, "two beers", ez? Ta orduan, klaro, ez nintzen... bueno, konturatu nintzen tabernaria ari zela gorritzen eta oso jenio txarreko aurpegia zeukala eta ez nekien zergatik, ez? Eta orduan kideak-edo azaldu zidan. Egin nituen oso akats estrategiko handiak eta hiru, ez? Lehenik eta behin, halako toki batean sartuta, Ingalaterran han ohitura da, kultura hemen Euskal Herrian ez bezala, beti agurtzen dute, beti, beti, beti... "Arratsalde on", "kaixo", edo dena delakoa. Gero, eskatzeko orduan, beti, beti, beti, "please", mesedez. Beti. Ezinbestez. Ta gero, bi, egin beharrean, horrela beharko, ez? Ze hau zen, pues, iraintzeko, ez? Garai batean hemen Euskal Herrian holako zerbait, pues, bat, "garagardo bat", ez genuke horrela eskatuko, ez?

Edurne Azkarate (Oion, 1993):

-(Igual hezkuntzan beharko genuke ere beste komunikazio zera batzuk landu edo nola ikusten duzu hori?)

-Nire ustez, oso ondo legoke hezkuntzan horrelako zerbait sartzea. Igual ez antzerkia konkretuki, ikasgai bezala, baino... Adibidez nik antzerkiarekin ikasi ditudan gauza asko pentsatzen dut lehenago ikasi daitezkela ere bai eta oso beharrezkoa dela ikastea, komunikaziorako eta... Emozioei izena jartzen jakiteko eta zure buruaren pentsamenduak eta gertatzen zaizun guztia kudeatzen jakiteko. Agian ematen zaio garrantzia ikaskuntzari ba kanpoko gauzei eta historiari, eta kanpokotik etortzen zaizkigun gauzei, eta jakiten gauzak egiten eta, baina dena kanpora begira. Baina barrura begira ez dut ikasgairik ikusten holan, non jorratzen dituzun eta potentziatzen dituzun agian zure barruko gauzak edo... Gero bizitzan erabilgarria izango dena berdin-berdin.

Idoia Gereñu (Tolosa, 1980):

-(Eta euskarazko antzerkian hastapena edo zein izango litzake, lehenengo lanak?)

-Euskal antzerkiari buruz hitz egiten dugunean, pastoralak, maskaradak, asto-lasterrak eta toberak eta besteak beste, gogoratu beharra dauzkagu, zalantzaik gabe, eta hoiek XV-XVI. mendetik aurrerakoak dia. Baino, gerokoak dia. Baino euskal teatro modernoa deitzen diogu ba oholtza gainean, baina oholtza gure antzoki formatuaren barruan egiten dan antzerki... guk, orain ezagutzen deun antzerki formadun horri. Eta hori... Horren aurrekariak badaude, hau da, gazteleraz euskaldunei buruz idatzitako testuak eta badaude, bat baino gehio, beste batzuek erdi euskeraz, beste erdi gazteleraz... Baino Martzelino Soroa esango genuke, karlisatadak ziala eta ez ziala, Ziburun zegola, lehen aldiz euskal antzerki obra bat edo idatzi zun eta Toribio Altzaga izan zan bere taldekideko aktore bat umea zala. Eta gero ba nik esango nuke Toribio Altzaga hasi zen teatro asko idazten, Euskal Hiztunde Eskola sortu zun, XX. mende hasieran dagoeneko... Eta hortik aurrea abiatu dala, nik dakidala, gure teatro modernoaren nolabaiteko historia.

Sagrario Soroa (Lizartza, 1932), Maria Zinkunegi (Lizartza, 1934), Luxia Garmendia (Lizartza, 1932) eta Sagrario Urdanpilleta (Lizartza, 1933):

-Emakumea lehen eta orain. Bi-hiru hitzetan esango diñagu. Aber, lehen zer itzenan, nolakoa itzenan, oain esan!

-Beti izan da obedittu beharrekoa, pakea jartzekoa… hori… oainguak ez dakit. Oain sesioa besterik ez dauke!

-Eske aizan, Maritxu, oso ondo zion...

-Gu neskame izan gaittun e!

-Baino emakumea ere bere lekun jartzea garaia izangon ba!

-Bai, egie, egie.

-29 urten earki sufritu diñat nik.

-Bai. Esan nahi niken, emakumea ere, aizan...

-Bai baino, gutxikin kejatzen ditun e!

-Bai baino ezta gu izan gean bezela ere, Maritxu.

-Gu izan gaitun hanka azpin, Maritxu.

-Eske bakoitze... Nik berriz jaio behar banu, nik berriz jaio behar banu... lehendabizi ez zekiñat ezkondu eingo nitzen.

-Nik hoixe esaten diñat.

-Berriz ezkondu behar ta...

-Hori askori aittu zionat e.

-Ta hori nik ondo, nahiko ondo... geure komerikin baino, ondo, ezta?

-Baino hala ta guztiz e gehio pentsatuko niken.

-Baino nik berriz jaio behar banu... Ta nik emakumeangatik...

-Oso diferente jokatuko niken nik.

-Nik bai. Eta gaur daon egunen emakumea, bueno, baino garaie bahunan emakumea ere pixka bat, neska, bere lekun jartzeko, zeatiken zapalduak izan gatxin, Maritxu.

-Gehiegi ere badaude oin e...

-Baino gu eon ginen bezela ere, Maritxu?

-Egie, dena guk aguantatu behar.

-Baina pakea eukitzeko.

- Bai, pakea hoixe! Haik bai beren pakea, eta hik?

-Bai ba, haik beren pakea, alegie, haik gustoa!

-Festak etorri ta "goazen etxea", umeak hartu ta andrea etxera. Ta beak...

-A bai! Uuuu! Etxen sartu ni ta gero bea tabernara. Ta segi.

-Bai ba. Ta hori bakarrik ez, beste mila gauza.

-Hori urtetan e! Urtetan ta urtetan.

-Ta hori bakarrik ez. Holako gauzak...

-Mila gauze!

-Hori baino okerraguak asko. Egunen egunekoa, egunen egunekoa okerrago. Emakumek etxen eon behar, zuk etxen, gainontzekoak kanpon, beak nahi duen bezela.

-Ta lana beak iten zuen. Klaro, gu etxen eoten ginen.

-Bai ba.

-Gure lana ez zan lana.

-Guk etxeko lanak egin behar izan gizkinenan makina bat e!

-Gure lana ez da behin ere izan lana!

-Ez...

-Umek hazi. Oain labadorak eta gauzek... guk aurreneko zeak, bate labadoraik eta ezer gabe, aber ze esklabitude izan genun e!

-Nik e bai!

-Oain beste modu batzuk badauzkee. Iten ditue bakaziok, ateatzen die gehio, gu ez ginen ateatzen.

-Modu gehio daukee eta! Bi irabazi, bi irabazi ditun!

-Dirue baino... jun in beharra daukee lanea, beharko.

-Modu gehio beak ere lan eiten duelako.

-Bai baino bizi gogorra da e...

-Hoixe ba!

-Goizen goizetikan umek guarderira eaman ta...

-Gu oin kafea hartzea goizen ta atsalden ateatzen gea. Oain e... ta aber nola goazen e, 80 urtea goaz, asike... Oain! Zenbat urte ein ditteun etxetik atea gabe? Ta pelikulaik ta zineik ikusi gabe!

-Bai, bai. Ez deu ikusi pelikula haundik eta teatro haundik.

-Gizonai nundik ondo eingo. Besteik ezer ez, gure pelikula hori izan da.

-Gaitze ugari.

Rekalde ahizpak (Oiartzun):

-Beste bertso bat ere badakigu zeana, San Estebanetan urtero kantatzen duguna.

-A bai!

-Zein?

-Zea... "Neska etorri zaitez Oiartzunera...". Nola da ba hori? "Neskatxa gazte balientia...". Nola... Baino hori da lehendabizikua?

-Ez...

-Hori badakit nik.

-Hortik hasi.

-"Neskatxa gazte balientia

baldin gustatzen bazaizu

etorri zaitez Oiartzunera

hantxe topatuko dituzu.

Kale eta baserri,

kolore zuri-gorri,

ederra franko badezu.

San Estebanez erromerian

hantxe topatuko dituzu".

 

 

 

 

 

-Testuak giza komunikazioaren oinarrizko unitateak dira. Idatzizkoak edo ahozkoak izan daitezke, formalak edo lagunartekoak eta hainbat eratara sailka daitezke. Ikus testu tipologia.

-Ahozko testu-generoekin lotutako beste bideo batzuk, proposamen pedagogikoekin:

Autobiografia

Deskribapenak

Pasadioak: errelatoa

Prozesuak: nola egin?

Ahozko baliabideak

Ekarpenak

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-03-26 #4.128

https://qqllviagria.com/ - difference between viagra and cialis https://ssviagriia.com/ - viagra off patent https://canadianpharmnorx.com/ - food city pharmacy https://ggviagll.com/ - buy viagra online without prescription https://viagerkr.com/ - benefits of viagra for men https://viagriyvik.com/ - order viagra

Erabiltzailearen aurpegia Jvqqfunty | 2021-03-26 #4.132

https://dissertationahelp.com/ - examples of dissertation uk dissertation writing http://dissertationahelp.com/ ">dissertation binding service psychology dissertation topics

Erabiltzailearen aurpegia Williamgor | 2021-03-27 #4.140

What Red Bull Music Academy was for musicians and why we will miss it
What is the RBMA?
International music residency for artists, producers and DJs, which was sponsored by Red Bull, and the musical and organizational part was handled by yadastar from Cologne. A creative residence is something similar to a children's camp for adults: participants gather in one place, live together, engage in creativity and make joint projects.

In addition to the creative residency, RBMA is also a huge archive of video lectures from well-known producers, sound engineers and musicians: all these lectures were held live during the residency.RBMA started working in 1998 in Berlin. At that time, the tumultuous nineties and euphoria that came after the fall of the Berlin wall were already fading, and people who came to Berlin for inspiration either left or lost their enthusiasm.
"We were 23 years old," says Torsten Schmidt and Mani ameri, the founders of Yadastar, which founded the residency in collaboration with Red Bull, " and we really missed the opportunity to learn music: it was difficult to exchange experiences, all like — minded people seemed to be scattered and confused all over the world, pathetic sound engineering courses and music colleges did not provide a single gram of valuable or even relevant information. When Red Bull asked what kind of project they could do with us in the music field, the idea was obvious — it would be cool to bring together musicians of different styles and cultures and give them the opportunity to learn from each other."


essay on help abuse victims can get https://mydissertationwritinghelplos.com">write my dissertation for me how 2 search on the inteternet for help with hw essay

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-03-27 #4.148

https://qqllviagria.com/ - viagra use https://ssviagriia.com/ - woman on viagra commercial https://canadianpharmnorx.com/ - walmart pharmacy phone number https://ggviagll.com/ - how much does viagra cost without insurance https://viagerkr.com/ - viagra generic name https://viagriyvik.com/ - how to get viagra

Erabiltzailearen aurpegia BobbyJet | 2021-03-29 #4.157

Кондиционеры, генераторы, стартеры для авто:
https://kgs.kiev.ua/">https://kgs.kiev.ua/

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-03-29 #4.159

href=https://50cialmen.com/>cialis 20 mg price walgreens href=https://aazmencial.com/>cialis dosage 20mg href=https://joicialviaed.com/>cialis forum

Erabiltzailearen aurpegia BrandonNoura | 2021-03-29 #4.160

http://prirodnaya-apteka.ru/component/k2/item/1...,tenants,<>start=84110

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-03-30 #4.164

href=https://50cialmen.com/>viagra vs cialis hardness href=https://aazmencial.com/>cialis online without prescription href=https://joicialviaed.com/>side effects of cialis daily

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-03-30 #4.168

https://hopeviagrin.com/ - generic viagra 100mg https://lightvigra.com/ - viagra blood pressure https://xuypharmacyonline.com/ - ky board of pharmacy https://online21rxon.com/ - total care pharmacy https://happyrxpharmacy21.com/ - canadian pharmacy cialis https://storerxpharmcanada.com/ - tnh pharmacy

Erabiltzailearen aurpegia JamesVow | 2021-03-30 #4.169

https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов

Erabiltzailearen aurpegia Abgcfunty | 2021-03-30 #4.171

https://thesiswritingtob.com/ - buy thesis online thesis writing software http://thesiswritingtob.com/ ">thesis paper thesis writing help uk

Erabiltzailearen aurpegia LonnieCom | 2021-03-31 #4.175

zithromax 600 mg tablets: https://zithromaxproff.com/# ">generic zithromax buy zithromax online australia
http://zithromaxproff.com/# how much is zithromax 250 mg
zithromax for sale online href=https://zithromaxproff.com/#>zithromax for sale buy azithromycin zithromax

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-03-31 #4.176

href=https://50cialmen.com/>low cost cialis href=https://aazmencial.com/>cialis when to take href=https://joicialviaed.com/>buying cialis generic

Erabiltzailearen aurpegia Fbshfunty | 2021-03-31 #4.182

[url=https://thesisacloud.com/]thesis proposal format[/url] law thesis http://thesisacloud.com/ ">law thesis thesis statistics help

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-03-31 #4.186

https://qqllviagria.com/ - street value of viagra https://ssviagriia.com/ - does viagra help you last longer https://canadianpharmnorx.com/ - marsh pharmacy https://ggviagll.com/ - viagra commercial asian https://viagerkr.com/ - cheapest generic viagra https://viagriyvik.com/ - viagra costs

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-01 #4.189

https://hopeviagrin.com/ - buy real viagra online https://lightvigra.com/ - 200mg viagra https://xuypharmacyonline.com/ - global pharmacy https://online21rxon.com/ - lakeview pharmacy https://happyrxpharmacy21.com/ - publix pharmacy refills https://storerxpharmcanada.com/ - windsor pharmacy

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-01 #4.192

https://qqllviagria.com/ - watermelon rind viagra https://ssviagriia.com/ - how much is viagra https://canadianpharmnorx.com/ - hawthorne pharmacy https://ggviagll.com/ - natural alternatives to viagra https://viagerkr.com/ - viagra how it works https://viagriyvik.com/ - buy viagra from canada

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-01 #4.195

href=https://60lmentop.com/>when is viagra going generic href=https://viamengo.com/>gas station viagra href=https://didoviamen.com/>20mg viagra

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-01 #4.198

https://hopeviagrin.com/ - cheap viagra pills https://lightvigra.com/ - viagra boys sports https://xuypharmacyonline.com/ - kohll's pharmacy https://online21rxon.com/ - pick n save pharmacy https://happyrxpharmacy21.com/ - west coast university pharmacy https://storerxpharmcanada.com/ - pharmacy assistant salary

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-04-01 #4.200

href=https://50cialmen.com/>discount cialis href=https://aazmencial.com/>cheap cialis generic online href=https://joicialviaed.com/>generic cialis cost

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-01 #4.201

https://qqllviagria.com/ - viagra vs cialis price https://ssviagriia.com/ - diy viagra https://canadianpharmnorx.com/ - walgreens 24 hour pharmacy https://ggviagll.com/ - viagra without a doctor prescription usa https://viagerkr.com/ - viagra coupon walgreens https://viagriyvik.com/ - chicago viagra triangle

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-01 #4.202

href=https://60lmentop.com/>viagra 50 mg href=https://viamengo.com/>viagra costs href=https://didoviamen.com/>viagra overnight delivery usa

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-01 #4.203

https://qqllviagria.com/ - viagra connect walgreens https://ssviagriia.com/ - woman on viagra commercial https://canadianpharmnorx.com/ - pharmacy counter https://ggviagll.com/ - vietnamese viagra https://viagerkr.com/ - viagra premature ejaculation https://viagriyvik.com/ - is there a viagra for women

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-01 #4.204

href=https://60lmentop.com/>is viagra bad for you href=https://viamengo.com/>viagra information href=https://didoviamen.com/>is viagra safe for 20 year olds

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-02 #4.213

https://ljcialishe.com/ - cialis goodrx https://cialisvja.com/ - cialis 20 https://viagraonlinejc.com/ - viagra online no prior prescription https://viagratx.com/ - best place to buy viagra online forum https://buycialisxz.com/ - cialis for bph insurance coverage

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-02 #4.216

https://ljcialishe.com/ - cialis and blood pressure https://cialisvja.com/ - who makes cialis https://viagraonlinejc.com/ - canadian pharmacy ezzz viagra https://viagratx.com/ - free trial viagra https://buycialisxz.com/ - effects of cialis

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-03 #4.220

https://ljcialishe.com/ - is cialis covered by insurance https://cialisvja.com/ - cialis coupon free trial https://viagraonlinejc.com/ - how much is viagra https://viagratx.com/ - best time to take viagra 100mg https://buycialisxz.com/ - cialis vs viagra cost

Erabiltzailearen aurpegia GrvVutle | 2021-04-03 #4.224

https://kloviagrli.com/ - what is viagra for https://vigedon.com/ - viagra prices walmart https://llecialisjaw.com/ - cialis amazon https://jwcialislrt.com/ - cialis back pain https://jecialisbn.com/ - cialis efectos secundarios

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-03 #4.225

https://qqllviagria.com/ - how long before sex do you take viagra https://ssviagriia.com/ - viagra online https://canadianpharmnorx.com/ - klein's pharmacy https://ggviagll.com/ - viagra falls https://viagerkr.com/ - viagra lyrics https://viagriyvik.com/ - viagra connect

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-04-04 #4.226

href=https://50cialmen.com/>too much cialis href=https://aazmencial.com/>cialis with dapoxetine href=https://joicialviaed.com/>how long does it take for cialis to work 5mg

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-04-04 #4.227

href=https://50cialmen.com/>when to take cialis for best results href=https://aazmencial.com/>cialis leg pain href=https://joicialviaed.com/>how long do cialis side effects last

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-04 #4.228

https://hopeviagrin.com/ - viagra ad https://lightvigra.com/ - herb viagra for sale https://xuypharmacyonline.com/ - 24 hr pharmacy https://online21rxon.com/ - pharmacy benefit management https://happyrxpharmacy21.com/ - mdr pharmacy https://storerxpharmcanada.com/ - texas star pharmacy

Erabiltzailearen aurpegia GrvVutle | 2021-04-04 #4.229

https://kloviagrli.com/ - como funciona el viagra https://vigedon.com/ - viagra drug interactions https://llecialisjaw.com/ - cialis dosage reddit https://jwcialislrt.com/ - cialis 2.5 mg https://jecialisbn.com/ - cialis generic cost

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-04 #4.230

href=https://60lmentop.com/>viagra for women href=https://viamengo.com/>viagra savings card href=https://didoviamen.com/>mexican viagra

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-04-04 #4.231

href=https://50cialmen.com/>cialis generic best price href=https://aazmencial.com/>too much cialis href=https://joicialviaed.com/>is cialis covered by medicare

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-05 #4.232

https://ljcialishe.com/ - cialis coupon 2019 https://cialisvja.com/ - how to take cialis 20mg https://viagraonlinejc.com/ - viagra commercials https://viagratx.com/ - how much is viagra at walmart https://buycialisxz.com/ - does cialis raise blood pressure

Erabiltzailearen aurpegia Jndqfunty | 2021-04-05 #4.234

href=https://50cialmen.com/>prices cialis href=https://aazmencial.com/>36 hour cialis href=https://joicialviaed.com/>buy cialis generic

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-05 #4.235

https://hopeviagrin.com/ - what works like viagra https://lightvigra.com/ - viagra cheap https://xuypharmacyonline.com/ - b&b pharmacy https://online21rxon.com/ - mexican pharmacy online https://happyrxpharmacy21.com/ - humana pharmacy login https://storerxpharmcanada.com/ - cvs pharmacy jobs

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-05 #4.236

https://hopeviagrin.com/ - viagra for men price https://lightvigra.com/ - does viagra work the first time? https://xuypharmacyonline.com/ - alabama board of pharmacy https://online21rxon.com/ - kroger pharmacy hours of operation https://happyrxpharmacy21.com/ - pre pharmacy https://storerxpharmcanada.com/ - olmos pharmacy

Erabiltzailearen aurpegia GrvVutle | 2021-04-05 #4.237

https://kloviagrli.com/ - viagra sample https://vigedon.com/ - no prescription viagra https://llecialisjaw.com/ - cialis directions https://jwcialislrt.com/ - cialis 5mg price comparison https://jecialisbn.com/ - difference between cialis and viagra

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-05 #4.238

https://hopeviagrin.com/ - viagra information https://lightvigra.com/ - female viagra walmart https://xuypharmacyonline.com/ - vcu school of pharmacy https://online21rxon.com/ - hoagland pharmacy https://happyrxpharmacy21.com/ - florida board of pharmacy https://storerxpharmcanada.com/ - cvs pharmacy jobs

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-05 #4.239

href=https://60lmentop.com/>viagra natural href=https://viamengo.com/>online generic viagra href=https://didoviamen.com/>viagra commercial model

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-05 #4.240

href=https://60lmentop.com/>buy viagra href=https://viamengo.com/>poppers and viagra href=https://didoviamen.com/>can i take 200mg of viagra

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-06 #4.241

https://ljcialishe.com/ - cialis pills https://cialisvja.com/ - how to get cialis for free https://viagraonlinejc.com/ - viagra soft https://viagratx.com/ - can you take viagra with antidepressants https://buycialisxz.com/ - how to get cialis prescription

Erabiltzailearen aurpegia LecfAluts | 2021-04-06 #4.242

https://hopeviagrin.com/ - viagra samples https://lightvigra.com/ - how long does it take for viagra to take effect https://xuypharmacyonline.com/ - olmos pharmacy https://online21rxon.com/ - what time does cvs pharmacy close https://happyrxpharmacy21.com/ - hi school pharmacy https://storerxpharmcanada.com/ - thrifty white pharmacy

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-06 #4.243

https://qqllviagria.com/ - viagra pills online https://ssviagriia.com/ - viagra mechanism of action https://canadianpharmnorx.com/ - walgreens pharmacy https://ggviagll.com/ - sex with viagra https://viagerkr.com/ - female viagra walmart https://viagriyvik.com/ - viagra alternative

Erabiltzailearen aurpegia Llpfunty | 2021-04-06 #4.245

href=https://60lmentop.com/>over the counter viagra substitute walgreens href=https://viamengo.com/>what is viagra made of href=https://didoviamen.com/>difference between cialis and viagra

Erabiltzailearen aurpegia KedAluts | 2021-04-06 #4.246

https://qqllviagria.com/ - viagra para mujer https://ssviagriia.com/ - define viagra https://canadianpharmnorx.com/ - pharmacy informatics https://ggviagll.com/ - women in viagra commercials https://viagerkr.com/ - shelf life of viagra https://viagriyvik.com/ - does female viagra work

Erabiltzailearen aurpegia Brfgdize | 2021-04-06 #4.247

https://ljcialishe.com/ - how to take cialis https://cialisvja.com/ - cialis 20 mg price https://viagraonlinejc.com/ - free viagra sample https://viagratx.com/ - viagra 200mg https://buycialisxz.com/ - cialis generic

Erabiltzailearen aurpegia Fbshfunty | 2021-04-08 #4.261

https://thesisacloud.com/ - thesisacloud.com thesis proposal format http://thesisacloud.com/ ">thesisacloud.com thesis binding

Utzi zure ekarpena

Gipuzkoako aldundia Kutxa Eusko Jaularitza